luni, 7 ianuarie 2013

Infiintare PFA

Infiintare PFA

Pasii pentru infiintarea unei Persoane Fizice Autorizate – PFA
Primul pas il reprezinta o scurta documentare in vederea familiarizarii cu actele necesare, formularele si etapele ce ar trebui urmate. Odata ce ne hotaram sa facem pasul trebuie sa ajungem la Oficiul Registrului Comertului unde ne adresam unui functionar de la Biroul Unic. Ajunsi la biroul functionarului, solicitam verificarea disponibilitatii si rezervarea denumirii viitorului nume al Persoanei Fizice Autorizate (PFA). Ne trebuie buletinul, functionarul elibereaza un document, mergem la casierie, achitam taxa de 14 lei si ne intoarcem la functionar. Returnam una din cele doua chitante primite la casierie si ni se comunica sa ne prezentam a doua zi pentru a ridica Dovada privind disponibilitatea si rezervarea firmei.
Dupa acest pas trebuie intocmit dosarul pentru autorizarea PFA, conform legislatiei. Este vorba de completarea unor formulare ce se pot procura direct de la Biroul Unic sau descarca de pe pagina web a Registrului Comertului.
Acte sunt necesare pentru intocmirea dosarului:
-Anexa 1, referitor la inregistrarea fiscala
-Dovada privind disponibilitatea si rezervarea firmei, obtinuta anterior
-Dovada sediului profesional, este necesara intocmirea unui contract de comodat intre proprietarul spatiului si viitoarea PFA. Sediul profesional poate fi locuinta dvs. iar contractul de comodat presupune punerea la dispozitia PFA (tot dvs.) a spatiului necesar, in mod gratuit, fara a fi nevoie de inregistrare la administratie fiscala sau notariat. Daca apartamentul este detinut de ambii soti, se vor trece ambele persoane la Comodant.
-Formularul privind specimenul de semnatura
-Copie dupa documentul de identitate
-Copie dupa diplomele de licenta/pregatire profesionala
-Formular Acord de constituire
-Formular Declaratie tip privind autorizarea
-Formular Cerere inregistrare firma
-Taxe ce se platesc la Registrul Comertului, in valoare de 137.72 lei
Odata cu contractul de comodat este necesar sa avem si formularul de Avizare/Acceptare din partea asociatiei de proprietari unde este sediul profesional declarat. Acest formular este semnat de Administrator/Presedinte si de toti vecinii care au perete comun cu viitoarea PFA, in plan orizontal si vertical.
Contractul de comodat incheiat va permite deducerea ulterioara a unei cote parte din cheltuielile cu sediul, de exemplu cheltuielile cu energia electrica, intretinerea etc. Acelasi tip de contract de comodat poate fi incheiat pentru utilizarea masinii in interesul PFA pentru a putea deduce cheltuilile cu intretinerea si combustibilul.
 
  
Ne prezentam dupa 3 zile la ghiseul de Eliberari din cadrul Registrului Comertului unde vom primi documentele noului PFA: Certificatul de Inregistrare, Certificatul Constatator si Rezolutia Directorului privind admiterea cererii de inregistrare a PFA.
Urmatorul pas il reprezinta vizita la Administratia Financiara unde vom depune un dosar pentru inregistrarea fiscala a PFA. Dosarul consta in urmatoarele documente:
-Dosar cu sina
-Copie documente ridicate de la ORC (Certificat Constatator, CUI)
-Copie carte de identitate
-Copie act spatiu
-Declaratia 220 privind venitul estimat, in 2 exemplare
-Declaratia 070 privind inregistrarea fiscala, in 2 exemplare
Primim inapoi un exemplar inregistrat din cele doua declaratii (220 si 070), ni se comunica sa revenim peste 10 zile pentru a ridica decizia de impunere.
Intre timp se poate comanda stampila pe baza Certificatului de Inregistrare, dupa cum va place ca forma si buget alocat. Se poate alege o stampila clasica automata cu un cost de 55 lei si durata de realizare de circa 30 minute.
Conform recomandarii de la ghiseul de la administratia financiar trebuie sa cumparam un Registru Inventar si un Registru Jurnal Incasari si Plati, costul celor doua registre este circa 5 lei/bucata. Pana revenim la administratie sa ridicam decizia de impunere avem timp sa numerotam paginile registrelor si sa le snuruim pentru a fi vizate de administratie.
Au trecut si cele 10 zile de la depunerea dosarului la Administratia Financiara si revenim sa ridicam Decizia de impunere si Certificatul de Inregistrare Fiscala. Decizia de impunere va contine elementele ce ne intereseaza cel mai mult, termenele de plata pentru impozit (trimestrial) si suma datorata.