luni, 7 ianuarie 2013

Montare cada si cabina dus

Montare cada si cabina dus

Montajul cabinei de dus poate fi un lucru destul de dificil de realizat, dar ca intotdeauna, este mult mai simplu pentru cei care se informeaza culegand solutii constructive din diverse surse, asa ca in acest articol va voi prezenta pe scurt etapele prin care am trecut cu lucrarea, pana la finalizare si sper ca macar o parte dintre cele spuse aici sa va fie folositoare.
Cada si cabina de dus sunt “la set” (dimensiunea 80/80 cm), asa ca potrivirea dintre cele doua trebuie sa fie perfecta.
Sa vedem cum se poate realiza lucrarea de montare!
Prima etapa consta in masurarea si pregatirea atenta a locului unde vom monta cadita. Pentru ca rezultatul estetic sa fie unul bun (dar nu numai), este foarte important ca peretii laterali sa fie plani si verticali precum si unghiul dintre ei de 90°. Deasemenea, podeaua trebuie sa fie aproape perfect orizontala. Daca aceste conditii nu sunt indeplinite vom avea tot felul de probleme, mici sau mari, care nu mai pot fi rezolvate decat prin tot felul de improvizatii.
Montarea faiantei am facut-o de la bun inceput luand in calcul cota de imbinare dintre marginea cazii si faianta, aceasta cota este de 16 cm, deasupra nivelului gresiei. In felul acesta am putut sa incep aplicarea faiantei cu placi intregi (28/28 cm) plecand chiar de la nivelul gresiei si mai apoi sa cobor cu placi de faianta taiate exact pe muchia “randului 4 de patratele”, doar in zona de deasupra cazii.
Intre cada si faianta am lasat un rost vertical de 3 mm. Cada s-a montat prin inzidire circa 1 cm pe ambii pereti laterali. Am luat de asemea in calcul si faptul ca sapa avea grosimea de aproximativ 10 cm si mi-a permis sa execut o mica gaura in care sa ingrop putin sifonul, in asa fel incat sa pastrez totusi panta normala pentru scurgerea apei. Gresia s-a taiat curb, pe modelul cazii si in asa fel incat sa intre aproximativ 2 cm mai in interior.
Cadita este din acril, cu fundul intarit si are prevazute doua sine metalice pe care, in mod normal, se prind picioarele de fixare cu care vine livrata (eu nu le-am folosit).
Tot in fotografia anterioara se vede si constructia din BCA pe care urma sa montez cada – postamentul. Intre BCA si fundul cazii sunt aproximativ 1,5 cm. Intre timp am vopsit (cu alb) si tevile din cupru iar dupa aceasta operatiune am fixat cada prin lipire cu adeziv Ceresit CM 11, fiind foarte atent la orizontalitatea acesteia. Dupa uscarea stratului de mortar am montat si cele doua placi de faianta care in lipsesc (cea din coltul stang al cazii precum si cea din coltul drept. Pentru o taiere precisa a acestora, trebuia sa am cadita deja fixata pe pozitie.
Rostul de 3 mm pe care l-am lasat intre cada si faianta l-am umplut acum cu acelasi adeziv, Ceresit CM 11. Am fortat cu degetul adezivul in interior, in asa fel incat sa intre cat mai adanc, pentru rigidizarea marginilor. Dupa ce si acesta s-a intarit am atasat un furtun de 1 m la un tub cu spuma poliuretanica si am introdus spuma in coltul cazii precum si in spatele celor doua laturi de la perete. Pentru a nu avea surprize cu spuma care expandeaza, am aplicat-o in etape, de la interior spre exterior, si de asemenea am rigidizat temporar anumite parti mai vulnerabile ale marginii cazii. Rostul de 3 mm a fost realizat putin ingropat in asa fel incat sa pot sa aplic in acel spatiu un cordon de silicon maro, operatiune pe care am facut-o (ca de obicei) folosind foarte multa banda adeziva de protectie.
Am fixat definitiv sifonul cu racord flexibil si dupa obligatoriile probe cu apa am trecut la rigidizara marginii exterioare cu bucati de BCA si mortar. Finisajul pe zona de curbura l-am facut cu fasii de faianta inguste (din doua patratele). A urmat rostuirea acelor zone acoperite cu faianta ulterior montarii cazii. Deoarece nu voi mai avea acces ulterior la sifon, mi-am asumat acest risc.
Sistemul de prindere al cabinei de dus este urmatorul: exista doua sine care se fixeaza in perete cu holsuruburi (si se etanseizeaza cu silicon), de aceste sine se fixeaza peretii verticali ai cabinei de dus, fortand usor.
Am pus cabina pe pozitie dupa care am protejat cu banda adeziva atat exteriorul cat si interiorul cazii la zona de contact cu partea cadrului de jos al cabinei. Munca este migaloasa si trebuie facuta cu fasii mici de banda, care sa urmeze frumos conturul cadrului din aluminiu. Scopul este ca, in etapa urmatoare, sa nu mudarim cu silicon nici aluminiul si nici cada, dar in acelasi timp sa ramanem cu un cordon din silicon intre aluminiu si cada. Se scoate cabina din nou, se pune silicon transparent si se monteaza la loc, definitiv. Foarte important (in opinia mea) este pozitionarea corecta a bateriei si a sapunierei, fiindca nimanui nu-i place sa se strecuare printre ele sau sa se loveasca in cabina de dus. Prin urmare, le-am montat la nivel cu marginea superioara a cabinei de dus. Tevile bateriei sunt ingropate in zid, lucru ce trebuie masurat cu mare atentie inca inainte de montarea faiantei … grija mare!
Dupa ce s-a intarit siliconul, am facut curatenie generala si lucrurile arata asa cum am planuit, ma pot declara multumit de realizarea personala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu